fredag den 10. marts 2017

Så gik der lige et helt år

Så gik tiden og jeg har været i mange overvejelser om jeg burde lukke bloggen. Efter at have tænkt længe og grundigt over det, har jeg besluttet at fortsætte. Jeg vil gerne have en slags dagbog over det strik jeg får lavet. Synes det er sjovt at kunne slå op og bladre i de ting jeg har lavet gennem tiden og der er da blevet strikket lidt i den tid der er gået. Her kommer lidt billeder. De første billeder af sommerbluser er en model fra Ravelry, der hedder Pelna, designet af Valentina Cosciani , se her



Den lilla er strikket i drops loves you 7



Den lyseblå er strikket i Merci fra filcolana


 Den røde er strikket i Safran fra Drops


Den jeansblå er strikket i Cottonwool fra Garnudsalg.
Der er gået 250 gram pr. stk. Dog kun 4 nøgler Cottonwool til den jeansblå. Alle er strikket på pinde 3.


Denne model hedder Søster Astrid og er fra Hanne Larsen Strik. Den er strikket af 200 gram denim supersoft samt en rest råhvid supersoft. Str. small. Et superflot mønster Hanne Larsen har lavet og strikket til en kær kollega. Desværre kan mine billeder ikke yde modellen retfærdighed, Det gik lidt hurtigt og nu er modellen givet væk, men den kan ses lige her


Denne model hedder Kedja og er egentlig en kjole fra Istex. Jeg har lavet den om til en sweater med kun 1 mønsterfarve. Den er strikket i Gotlandsk pelsuld fra Filcolana på p. 4. Str. XL mhp. at få en str. L. hvilket er lykkedes. 


19 kommentarer:

  1. Hvad hedder de skønne bluser med kort ærme.??

    SvarSlet
  2. Velkommen tilbage. Dejligt med genoptaget aktivitet - der har været alt for stille alt for længe. Og der er bare så spændende at følge med i hvad I allesammen laver. Og jeg foretrækker bloggen, frem for så meget andet. Der bliver også vist mange flotte ting fx på facebook, men man kommer så hurtigt forbi. Det er nogle virkelig smukke bluser, du har lavet. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mona - jeg er helt enig med dig, der har været meget stille i lang tid og Facebook og de andre sider er bare ikke det samme. Synes det var så hyggeligt da alle bloggede, det er en skam der ikke er så mange tilbage.

      Slet
  3. Velkommen tilbage! Fine ting, og rigtig flot blusemønster!

    SvarSlet
  4. Det er dejlige bluser du har strikket. Et år går hurtigt - og rart at "se dig" på din blog igen.

    SvarSlet
  5. Tak Susan - det er dejligt at være tilbage igen. Nu skal der bare strikkes.

    SvarSlet
  6. Der var du lige igen - jeg kan kun sige, at bloggen henover tid udvikler sig til en skatkiste over de ting, man har strikket i årenes løb - jeg ville ikke ha kunnet lave historie over Geilsk og AD, hvis jeg ikke havde haft den ☺ Det ser ud til vi har samme vane med sommermodeller, når vi finder en go en strikker vi bare igennem - gerne både 3 og 4 gange ;-) Fuldstændig skøn kavalkade - jeg er vild med alle versionerne ☺ Skønt flerfarvestrik også ☺ Kedja husker jeg som en smuk meget farverig kjole, men mønsteret gør sig også i to-farvet ☺ Håber, du hænger på ☺

    SvarSlet
  7. Velkommen tilbage.☺ godt du er på bloggen endnu.
    Det er nogle flotte modeller du har strikket i forskellige kvaliteter.
    Pelna kunne jeg godt finde på at se nærmere an. Den er meget fin og anvendelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er faktisk fin oprindelig strikket i Kinu fra ITO og med kortere ærmer, jeg kan bare ikke bruge så korte ærmer så mine er blevet lidt længere.

      Slet
  8. Velkommen tilbage. Godt du ikke lukkede bloggen. Det er jo netop den dagbog over ting man laver. Og jeg nyder at læse blogge - er ret træt af de hurtige billeder og uendelig "likes" som har taget alt for meget over.
    Utrolig flotte ting du har strikket - og altid sjovt at se en bluse i flere forskæliige farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone, jeg er helt enig med dig, er også træt af "likes" m.v. Det kan godt være det er nemmere, men det er ikke lige så sjovt at følge.

      Slet
  9. Jeg kender det med bloggen og har været igennem de samme overvejelser som dig og besluttede det samme. Ikke for mange krav til mig selv, det skal være hyggeligt formanede jeg mig selv og det går godt. Det hjalp altså også at der er mange inde og læse mine opslag.
    Det er nogle flotte bluser/trøjer du har strikket. Den der Pelna skal jeg lige have kigget på, det er vist lige mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du holdt fast Sus for din blog er en af dem jeg nyder at læse, du får lavet så mange smukke ting.

      Slet
  10. Dejligt, du igen blogger. Jeg synes, jeg ser flere og flere, der genoptager det efter en lang pause med overvejelser om at lukke helt ned. Mig selv inkl. Jeg prøver at holde fast i at blogge regelmæssigt og det er gået nogenlunde nogle måneder nu....

    Skønne modeller, du har strikket. Her bliver det kun til småting som sjaler og klude for tiden.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lea - dejligt at høre fra dig. Godt at du også er tilbage på bloggen, du lave sådan nogle smukke ting.

      Slet