onsdag den 15. januar 2014

Margot


Margot. er en helt enkel raglansweater, tv strik når det er mest hyggeligt. Opskriften er gratis og findes på ravelry.  Lyset er sparsomt i dag, men jeg håber i kan få et indtryk alligevel.





Garnet er kauni. Jeg har brugt 2 nøgler flerfarvet garn og strikket 2 pinde af hver farve skiftevis. Trøjen er strikket oppefra og ned. Man starter med en halskant der strikkes rundt med udtagninger jævnt fordelt og efter kraven går man over til raglan udtagninger. Dette gør, at kraven bliver rund og ikke firkantet, som på en raglansweater


 Dette er mit første forsøg med at blogge med iPad, så tilgiv mig hvis det ser lidt mærkeligt ud. Jeg har lige fået sådan en tingest og aner endnu ikke hvad den kan.

Faktaboks:
Model: Margot gratis opskrift fra ravelry
Garn:Et nøgle kauni pink af 150 gram farve EC og et nøgle grå farve ET købt hos Netgarn
Størrelse: Medium.
Pinde: 3½ og 4.

Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig dag.

24 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er den bare fin - og der er da ikke brugt meget garn til den.

    SvarSlet
  2. Den er bare så flot - farverne er gode, jeg er vild med at "farven" er ensfarvet og dte jeg ser som bundfarven skifter farve, jeg tror oftest jeg har set det modsatte.

    SvarSlet
  3. Wauu, den er flot. Jeg er også vild med at den flerfarvet er brugt som bund. Tillykke med din iPad, dit indlæg ser fint ud herfra :)

    SvarSlet
  4. Den er godt nok flot, skønne farver. Nogen gang er det enkel som bare er smukkest

    SvarSlet
  5. Rigtig flot og tak for tippet ;-))

    SvarSlet
  6. Dejlig trøje. Flerfarvet garn brugt på den rigtige måde, giver et smukt resultat.

    SvarSlet
  7. Hvor er den flot,sikke dejlige farver,der kan kauni altså noget mange ikke rigtigt kan.Dit indlæg ser rigtig fint ud hos mig,så missionen prøve med ipad er lykkedes :))

    SvarSlet
  8. uha det jo lige mine farver elsker de farver sammen så synes den er superfed :-) indlægget ser ganske fint ud og tillykke med den ved der skulle findes nogle ret gode strikkeapps til sådanne en sag, blandt andet en hvor man kan ligge ens opskrift ind og derefter kan den hjælpe en med at vise hvor langt man er nået, men hvad den hedder ved jeg desværre ikke :-) for er endnu ikke den heldige ejer af sådanne en fin sag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Til ipad hedder den Knitcompagnion ,har ikke selv en ipad,men ØNSKER mig en

      Slet
  9. Rigtig fin og anvendelig! Farverne er perfekte sammen.

    SvarSlet
  10. Den ser bare lækker ud - og flot. Tak for tip om opskrift.

    SvarSlet
  11. Der ser rigtig dejlig ud. Skønne farver

    SvarSlet
  12. Hold da op hvor er den flot. Smukke farver, og god model. Tillykke med den.

    SvarSlet
  13. Ih, hvor er den flot! Lækkert farvevalg! Der er altså noget helt specielt ved Kauni, når det strikkes i striber!

    SvarSlet
  14. Enkelt er godt, især her om vinteren hvor solen er svær at fange. Jeg synes farverne er rigtig flotte, men jeg tror aldrig jeg havde turde lægge ud med så stærke farver selv.

    SvarSlet
  15. Den er da godt nok vildt flot, og Kauni er bare så dejlig varm og et godt garn at strikke med, især med de flotte farveskift det har.

    SvarSlet
  16. Hvor er den bare flot,ja flottere end den orginale i ensfarvet. Det Kauni garn kan bare gøre mirakler :) .

    SvarSlet
  17. Skøn sweater både i farver og facon. Et hit ;-)

    SvarSlet
  18. Sikke en skøn sweater og superflot farvespil og farver. Og så matcher den cd'erne i baggrunden ;-)

    SvarSlet
  19. Synes fargene ser nydelige ut, sparsomt lys eller ikke. Deilig med arbeider hvor man kan multitaske foran TVen. Synes at spillet i garnet gjør genseren spennende.

    Om du ikke er for opptatt med pinnene er det kanskje tid til å begynne på romanen du går og har lyst til å skrive?

    SvarSlet
  20. Godt nytår. Og tak for den pæne kommentar til kjole m.v.

    Hvor er blusen bare flot. Jeg er helt solgt :-)

    SvarSlet
  21. Den var knallfin, takk for linken, klem fra Beth

    SvarSlet