onsdag den 25. december 2013

Glædelig jul og en bonderøvs sweater



Nu hvor juleaften er forbi, kan jeg dele mit hemmelige projekt med jer. Det er bonderøvs sweateren, som jeg har strikket til min ældste søn i julegave. Han blev rigtig glad for den og den passede ham perfekt. Han har ønsket sig en rigtig islænder sweater og da han så bonderøvens sweater skulle det bare være den. Den er strikket i islandsk uld og er rigtig tyk og varm.

Juleaften gik stille og roligt. Jeg holdt jul med mine børn og min svigerdatter. Det var rigtig hyggeligt. Min svigerdatter fik Oliva i julegave, den klæder hende supergodt, men hun ville desværre ikke fotograferes, da hun er lidt genert. Min søn fik jeg modstræbende lov at fotografere, hvis jeg lovede det var uden hoved, så derfor er billederne lidt amputerede, men sådan må det være.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer strikkesøstre i det ganske danske blogland rigtig glædelig jul og tak for året der gik. Tak for skønne kommentarer og vidunderlig inspiration året igennem og fortsat god jul.

Faktaboks:
Model: Bonderøvssweater fra Istex - opskriften kan fås lige her
Størrelse: Xl
Garn: Alafoss Lopi, 8 ngl. koksgrå, 2 ngl. råhvid, 1 ngl. blå af 100 gram
Pinde: 4½ og 6

24 kommentarer:

  1. Sikken en fantastisk gave. Dejligt med jul og glade børn.

    SvarSlet
  2. Super flot trøje - og han ser da godt ud . uden hoved :-)

    Glædelig jul.

    SvarSlet
  3. En flot trøje til en flot fyr - sådan ser han ud. Nu må vi håbe, at det bliver så koldt, at han kan klare at have den på. På en gåtur i dag måtte vi nærmest smide overtøjet.

    SvarSlet
  4. Super flot trøje, det var da en skøn gave!
    Fortsat god jul til dig :))

    SvarSlet
  5. Rigtig lækker trøje, jeg kan godt forstå, sønnen blev glad for den

    SvarSlet
  6. Hvor er den flot , dejligt den passede :)
    Også rigtig glædelig jul til dig

    SvarSlet
  7. Hvor er den blevet lækker, så kan kulden bare komme an, jeg strikker Endureisn i alafosslopi og 2 tråde lett loopi, den bliver også mega varm

    SvarSlet
  8. Superflot sweater ! Jeg kan godt forstå han blev glad for den :o)
    også rigtig glædelig jul til dig .

    SvarSlet
  9. Wau en flot sweater. Synd vi ikke lige får et glimt af Olivia. Dejligt i havde en god/hyggelig aften.

    SvarSlet
  10. Rigtig flot, elsker de islandske trøjer, og denne er rigtig smuk.

    SvarSlet
  11. Rigtig flot sweater, den forstår jeg god han er glad for - og selvfølgelig også rigtig glædelig jul til dig!

    SvarSlet
  12. Virkelig smuk ' bonderøv' :)
    Ønsker også fortsat glædelig jul og godt nytår

    SvarSlet
  13. Hvor er den blevet flot! Stort tillykke med veludført arbejde. Jeg synes glade givere er vigtigere en fotos

    SvarSlet
  14. Utrolig flot trøje - den bliver han garanteret glad for :-) Jeg kan nu godt forstå "ungernes" modstand mod at optræde her og der på vores strikkeblogge - og strikmodellen kan jo fint ses uden hoved :-)
    Glædelig jul og godt nytår :-)

    SvarSlet
  15. Den er bare så Bonderøvsautentisk ;-) Flot arbejde. Jeg er nu godt nok meget insisterede mht til fotos af de færdige arbejder, jeg tager heldigvis også FOTO af den færdige model uden indhold, for det tilfælde, at jeg ikke skulle få lov at fotografere den på. Fortsat god jul.

    SvarSlet
  16. Flot trøje. Den kan den unge mand da kun være tilfreds med. Nu mangler vi bare kulden

    SvarSlet
  17. Helt vildt flot! Den klæder ham. Også uden et hovede....

    SvarSlet
  18. En meget smuk trøje, som ser ud til at passe perfekt til den unge mand. Forståeligt at de unge ikke vil fotograferes til strikkeblogs.
    Glædelig jul og godt nytår:-)

    SvarSlet
  19. Jamen, hvor er den altså flot! Skønne farver.

    SvarSlet
  20. Hvor er den bare blevet super lækker.. ja min store stedsøn kom 14 dage før jul og spurgte om det var for sent at ønske sig en hjemmestrikket trøje med aranmønster ja det var det så kunne jeg fortælle ham :-)

    Lyder som du har haft en skøn og dejlig jul.. Vil ønske dig en skøn bagjul og et godt nytår... Nyder at læse med og se hvad du skriver. og elsker dine altid personlige og skønne kommentarer som altid er nogen jeg ser frem til at læse :-)

    SvarSlet
  21. Den var virkelig fin, klem fra Beth

    SvarSlet
  22. For en flott genser. Må innrømme at eldste sønnen ikke har fått noe nytt siden han passerte står M for mangeårig siden. Tykke pinner og et hyggelig mønster derimot ser ut til at også en voksen gutt kan få noe nytt også her.

    SvarSlet
  23. Flotte flotte julegaver dine børn/svigerbørn bliver begavet med - man kan vel sige at de bliver Uldbegavet......

    SvarSlet