lørdag den 16. marts 2013

Marie 2



Hej alle sammen, det er lidt tid siden jeg sidst har blogget. Jeg har haft travlt med alt muligt andet, men har da fået strikket lidt. Marie 2 af Else Schjellerup er omsider blevet færdig. Den har længe ligget i unåde i kurven med ufoer og været en kilde til dårlig samvittighed. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, for den er meget hyggelig at strikke og garnet er lækkert.


Faktaboks:
Model: Marie fra Design-club. dk
Garn: Duo fra Design-club.dk anvendt 200 gram.
Størrelse: L
Strikkepinde: 2½ og 3.

Nu hvor jeg har været så produktiv synes jeg, at jeg har fortjent at starte noget helt nyt op. Valget er faldet på Wisdom af Kim Hargreaves og garnet er Rowan felted tweed, som jeg aldrig før har strikket i. Jeg er spændt på at komme i gang. Garnet virker lækkert blødt og farven kunne jeg altså slet ikke stå for.

Nu vil jeg surfe lidt rundt og se hvad alle i andre arbejder med og så er det vist tid til en kop te og mit nye strikketøj. Vejret er lige til det i øjeblikket. Rigtig god weekend til alle jer strikkesøstre derude.

40 kommentarer:

  1. også god indendørs hygge weekend , det bliver det her med den kulde og sne der netop er startet :-) Jeg er spændt på at se dit nye strikketøj , garnet ser lækkert ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det er lækkert Birthe, jeg glæder mig til at arbejde med det.

      Slet
  2. Smuk Marie - den kendte jeg ikke.

    Wisdom er smuk, og jeg glæder mig til at se din udgave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fru Kahr. Marie er designet af Else Schjellerup for Design-club.dk. Findes på sidstnævntes hjemmeside.

      Slet
  3. sikken en sød model du har lavet det :-)

    Og det nye garn ser da også rigtig lækkert ud :-)

    Ja man kan jo ikke det hele, men synes nu du er flittig til at komme med dine skønne kommentarer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marion, hvor er det sødt af dig at sige det.

      Slet
  4. Marie er rigtig flot ! jeg kan godt lide mønsteret, der skifter.
    Heller ikke jeg kender Rowans garn - men det skulle være rigtig lækkert.
    god strikkelyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er vi 2 der har den oplevelse til gode, men nu kan jeg jo lægge for. Jeg glæder mig til at komme i gang.

      Slet
  5. Smukke Marie :) og wisdom har jeg set , den bliver skøn i dit dejlige garn.
    Må vist lige have et kig på hende Marie ;0)

    Rigtig dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Marie er sjov at lave, så den kan jeg godt anbefale.

      Slet
  6. Det må da vist være en af de dejligste klassikere! Rigtig smuk bluse, både i farve og mønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er enig, nogle modeller bliver bare klassikere og jeg er allerede begyndt at drømme om Wisdom i forskellige farver.

      Slet
  7. Marie ser skøn ud. Wisdom bliver lækker i det garn du har valgt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Jeg tror også det er et godt garn.

      Slet
  8. Det er så mærkeligt, hvad der nogle gange ender i kurven og hvad der ikke gør! Synes slet ikke det er til at forudsige - men alt bliver jo færdigt tilsidst, så drop du bare den dårlige samvittighed :-)

    Det er nu godt du blev færdig, for det er en supersød bluse, du har fået ud af det :-)
    Og lækkert, lækkert garn til dit nye projekt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene. Ja, garnet er så lækkert at røre ved og findes i så mange farver at det ikke er til at holde ud at tænke på. Jeg kunne sagtens fristes.

      Slet
  9. Jeg synes arie 2 ser rigtig fin ud - godt hun kom op af kurven!

    Wisdom er også på min liste, jeg har bare ikke besluttet hvilket garn jeg vil bruge, men dit Rowan-garn ser ret lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også det er et godt garn til formålet, men nu får vi se.

      Slet
  10. Kim Hargreaves laver de smukkeste strik, glæder mig til at se Wisdom i den farve. Rowan er bare så lækkert at strikke i.

    Marie 2 ser ud som en jeg også gerne vil have, lækker farve og smuk enkel mønster.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder mig at høre, at du har gode erfaringer med Rowan garn. Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af at prøve det.
      Gå du bare i gang med Marie, det er et hyggeligt og overkommeligt strikketøj.

      Slet
  11. Hej fed trøje du fik lavet fra din ufo bunke. Den er rigtig fin.
    Glæder mig til at din wisdom den er også rigtig fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak amstrik. Jeg glæder mig også til at komme i gang med Wisdom.

      Slet
  12. Og meget lækker at se på ;0) glæder mig til at se næste trøje.

    SvarSlet
  13. Marie er blevet rigtig flot.
    Spændende model du nu har valgt i en smuk,smuk farve.
    Min holdning er et afsluttet projekt = et nyt må begyndes på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et godt princip Pia, men ikke for mig, der har ryggrad som en regnorm, når det gælder opstart af nye strikkeprojekter. Jeg har virkelig forsøgt din model, men det går altså ikke.

      Slet
  14. Jeg kender ikke Visdom, så jeg venter spændt på at se mere :))
    Din Marie er skøn og farven er helt fantastisk varm og lækker!

    SvarSlet
  15. wow hvor er den blevet flot! Godt du blev færdig med den! Dit nye garn ser virkelig lækkert ud og farven er også lige mig så jeg glæder mig til at se hvad du strikker af det!

    SvarSlet
  16. Kender ikke Wisdom, så er spændt på resultatet. Dejligt at starte et nyt projekt op!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er ikke noget bedre end at starte på et nyt strikketøj.

      Slet
  17. Rigtig sød Marie, skøn farve. Du kan glæde dig til Felted Tweed, det er et af de bedste garner jeg har strikket i, og super lækkert at have på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette, det vil jeg glæde mig til.

      Slet
  18. For en nydelig genser du har strikket. utrolig hva som kan ligge av uferdige skaatter i en strikkekurv. Etterpå skjønner man ofte ikke hvordan det kunne ha seg at man manglet motivasjon...:)
    Felted tweed er jo et så nydelig garn, og modellene til Hargreaves er noe helt eget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Helle, jeg er enig med dig. Kim Hargreaves laver nogle helt specielle ting.

      Slet
  19. Den er også blevet rigtig flot.
    Lækre farver du vælger

    SvarSlet
  20. Altså, jeg er jo noget sent ude med en kommentar til din flotte Marie 2, men ikke desto mindre er det efter min mening en meget smuk model, der bestemt godt kan gentages - og farven er jeg helt vild med, men det behøver jeg vel ikke sige :-)

    Wisdom er så flot; enkel på den fede måde og bestemt også på min liste. Jeg elsker jo cardigans!!! Rowangarnet har jeg kun "nusset" når jeg har set det i butikkerne; har endnu ikke købt noget, men ih, hvor føles det altså lækkert og så er det et af de smukkeste tweed garner jeg har set. Farverne er vidunderlige!!!

    Jeg glæder mig SÅ meget til at se din Wisdom!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lea. Jeg er også vild med cardigans, og så er de praktiske fordi de lige kan åbnes foran, eller let smyges af, hvis det bliver for varmt. Det er lidt mere bøvlet med en lukket sweater.
      Eneste anke ved cardiganstrikningen er at det ofte foregår frem og tilbage, hvilket betyder en masse vrangmasker. Jeg har forsøgt at strikke rundt og klippe op, men synes det er træls med den klippekant.
      Wisdom er en skøn cardigan, enkel og alligevel sker der lidt. Lige sådan et strikketøj jeg er mest vild med.

      Slet