torsdag den 16. maj 2013

Emelie

Hej allesammen. Jeg beklager, men nu kommer der altså lidt billedspam. Jeg håber i kan holde ud at se på det.



 Endelig efter lang tids strikkeri, kan jeg endelig fremvise lidt færdig strik. Må jeg have lov til at præsentere Emelie.

 Emelie er en rigtig klassiker, som jeg faldt for på Ravelry. Den blev jeg bare nødt til at strikke. Jeg synes der er noget vintage over modellen.


 Et nærbillede af mønsteret, som er ret enkelt at strikke.


 Ryggen er helt i glatstrik, så det er en dejlig enkel model, lige som jeg kan lide den. Trøjen er lidt stor på ginen, der kun er en størrelse small og trøjen er en large.


Der er mange skønne håndværksmæssige detaljer i denne opskrift. En af dem er ærmerne, som er strikket på. Trøjen er strikket nedefra og op. Skuldrene er strikket sammen. Herefter er der samlet masker op langs ærmegabet. Ved hjælp af vendepinde er der formet en ærmekuppel. Vendepindene er lavet med Wrap and turn og som det fremgår af billedet ovenover er de næsten usynlige. Der er ingen sammensyninger nogen steder på denne trøje. Lige noget for mig, der hader at montere. Ærmerne er strikket med magic loop. Det er første gang jeg har prøvet denne metode, men det fungerer fint og der bliver ikke strikket mere med strømpinde her i huset. Mønsteret på forstykkerne er spejlvendt.
Knaphullerne er strikket med det perfekte knaphul 
Opskriften er utroligt velskrevet og man  bliver taget i hånden hele vejen. 

Faktaboks:
Model: Emelie
Str: Large.
Garn: Minivital fra Hjertegarn, forbrug 350 gram.
Pinde: 3 og 3½

Hav en god dag allesammen.


34 kommentarer:

  1. Avs hvor er den trøje fin. Flotte detaljer og farve.

    SvarSlet
  2. Man må gerne lave billed-spam når man har lavet noget så skønt!!! Sikke en fin trøje, jeg kan rigtig godt lide det lidt vintage look, klassisk og enkel med meget fine detaljer!

    SvarSlet
  3. Skøn cardigan - det lyder fortryllende med alle de lækre detaljer - måske jeg skulle kigge forbi Ravelry :)

    SvarSlet
  4. Hold op den er flot, elsker når der er kælet for detaljerne.

    SvarSlet
  5. Jeg kan sagtens tåle billedspam:-) Især når det er så flot og gennemført cardigan:-)

    SvarSlet
  6. Den ser så fin ud.
    Skønt lille mønster der er i den.

    Yt.

    SvarSlet
  7. Den er smuk - og en rigtig lækker farve.

    SvarSlet
  8. Den er rigtig fin , søde detaljer :-)

    SvarSlet
  9. Den er virkelig smuk. .. sådan et flot arbejde du har lavet. Smuk, smuk...

    SvarSlet
  10. Hvor er den smuk, og sikken en farve:-)

    SvarSlet
  11. Hvor er den skøn - sådan en man altid har brug for :) - ja farven , den er bare helt vidunderlig :)

    Marianne

    SvarSlet
  12. Ps. Må lige ind og finde den - den skal være favorit :)

    SvarSlet
  13. sikken en smuk og dejlig trøje du der har lavet... skønt med mange dejlige billeder :-)

    SvarSlet
  14. Hvor er det en flot trøje, og farven er helt vildt skøn

    SvarSlet
  15. Ikke noget problem med billedspam - vi skal da se trøjen :o)
    og den er rigtig flot.
    Farven er skøn - og sikken flot mønster. Det er med at få detaljerne med - og de er gode.
    Tillykke med en rigtig flot trøje !

    SvarSlet
  16. Skøn billedspam, jeg nyder sådanne billeder og blusen er ret flot og det er en dejlig farve du har valgt.

    SvarSlet
  17. Er du vimmer hvor er den flot. Den må jeg eje på et tidspunkt :)

    SvarSlet
  18. Hold da op hvor er den flot, og en lækker farve du har valgt.

    SvarSlet
  19. Sikke en skøn trøje! Den bliver da et hit her til sommer (og efteråret og vinter og forår.....)
    Fed, fed farve.

    SvarSlet
  20. Hold da op for et flot stykke strik !
    Det lyder som om at den opskrift bestemt er et nærmere bekendtskab værd.

    SvarSlet
  21. Flot, flot trøje. Lækre detaljer, og når du oven i købet skriver, at der ikke er nogen sammensyning, - ja, så er jeg straks på vej i Ravelry, for at finde opskriften.

    SvarSlet
  22. Jeg elsker billedspam af den slags.. Skøn trøje i smuk farve..

    SvarSlet
  23. Billedspam af strik er bestemt i orden:-)
    Smuk cardigan - det er da en klassiker.

    SvarSlet
  24. Hvor er det en sød trøje. Smuk farve, den bliver fantastisk i sommer med brune lemmer og hvide bukser.

    SvarSlet
  25. Hvor er den bare smuk. skøn farve. Jeg er også glad for at lærer nye detaljer som går mit strik flottere, så sluger dine links med krum hals.
    Det er også lige min stil i cardigans fordi den er helt enkel og derfor brugbar i lang tid. Skal bestemt på min lille (host) liste over strik.

    God Pinse til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  26. Åh, din Emelie er vel nok smuk!!! Den ser gennemført lækker ud og jeg er ret sikker på modellen også kommer på mine pinde en dag.

    SvarSlet
  27. Denne falt jeg for. Både fargen og modellen! likte også godt måten ermene var strikket i jakken på. Det ga en veldig pen overgang. Mulig jeg må inn og kikke litt på Raverly...

    SvarSlet
  28. Meget meget flot trøje! Lækker farve og bare så flot strikket!

    SvarSlet
  29. Utrolig flot og skøn farve.

    SvarSlet
  30. Ja, det er helt klart en skøn Vintage model, hvor er den blevet flot. Og smukt arbejde ved ærmegabet.

    SvarSlet
  31. Tusind tak alle sammen for jeres venlige ord, dem sætter jeg stor pris på.

    SvarSlet
  32. Tak for dejligt billedspam ;-) Det er en meget smuk trøje du har strikket - skøn farve og dejligt klassisk snit. Det er så godt med en velskrevet opskrift, og hvor ser det bare godt ud, den måde ærmerne er strikket på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for de venlige ord Mona.

      Slet
  33. Spam af den gode slags! Og så lyder det spændende med de strikketekniske detaljer. Det giver modellen helt sin egen elegance.

    SvarSlet