søndag den 20. marts 2016

Søster Freja og dårlig strikke karma
























De sidste par måneder har alting virkelig drillet. Ikke mindre end 3 trøjer er blevet trævlet op, da de var halvt færdige, fordi de ikke duede. Enten var strikkefastheden forkert trods strikkeprøve eller også levede modellen ikke op til forventningerne, eller garnet duede ikke til projektet. Det har bare været en ørkenvandring.

Derfor er jeg også superglad for, at det rent faktisk er lykkedes at få noget færdigt, som jeg er tilfreds med.
Søster Freja af Hanne Larsen min nye yndlingsdesigner, der bare designer de smukkeste bluser. Jeg elsker bluser med rundt bærestykke, strikket i en enkelt tråd og helst i tynd uld på pinde 3. Det er lige præcis Hanne Larsens spidskompetence, så det er helt fantastisk.

Søster Freja har været en fornøjelse at strikke. Opskriften er gennemarbejdet og helt uden fejl. Der strikkes vendinger inden mønsteret for at forme halsudskæringen og gøre nakken højere. Det får trøjen til at sidde godt. Ja egentlig er det jo ikke en trøje, men en bluse, for det er en fin, tynd og let sag, der vil være helt perfekt til et par jeans.

Faktaboks:
Opskrift: Søster Freja af Hanne Larsen fra hannelarsenstrik.dk/
Garn: Supersoft i farven Oxford og silvergrey købt hos Netgarn Der er brugt 200 gram Oxford og 50 gram Silvergrey.
Størrelse: Medium
Pinde: 3 og 2½ til kanter.

Begejstringen vil ingen ende tage, så derfor er jeg også startet på endnu en Hanne Larsen model, nemlig Søster Astrid som jeg er faldet pladask for. Det er sjovt for netop som jeg havde hæftet sidste ende på Søster Freja og tænkte: "Hvad skal jeg nu strikke?", så dumpede der et nyhedsbrev ind i min mailboks fra Hanne Larsen med et billede af den nye smukke søster Astrid og så var jeg solgt.

Ved siden af Søster Astrid strikker jeg på en Ravelry model og er også ved at lægge sidste hånd på "pullover" af Susie Haumann, så der er håb endnu for at strikke mojoen er på vej tilbage.

Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig søndag derude i blogland og rigtig god påske.


15 kommentarer:

  1. Hvor er din trøje smuk og nogen flotte farver du har valgt. Jeg skal kigge lidt nærmere på desigeneren, kender hende nemlig ikke

    SvarSlet
  2. Den er vel nok flot, sikke et smukt mønster, der er foroven

    SvarSlet
  3. Fantastisk smuk sweater! Dejligt, at den lykkedes. Virkelig surt med det optrævlede. Håber, det hele flasker sig strikkemæssigt den næste lange tid! Rigtig god påske til dig.

    SvarSlet
  4. Virkelig smuk sweater. Kender alt for godt til dårlig strikke-karma når det ikke vil som man havde tænkt sig.
    Sidder selv i saksen og har gang i en ommer ;-)

    SvarSlet
  5. Super flot sweater. Hanne's søster fie er også virkelig flot. God strikkefornøjelse med den næste sweater.

    SvarSlet
  6. Ih. Hvor jeg kender det. Jeg er inde i en meget dårlig strikkeperiode. Ingenting vil rigtig lykkes - men så er det ekstra dejligt, når der endelig kommer et smukt og færdigt resultat.

    SvarSlet
  7. Sikke en dejlig trøje. Det er sjovt, når man kigger på trøjen, så ser den sådan lidt islænderagtig ud ;-) men 250 gram ! så kan man jo godt regne ud, at det er den ikke ;-) Ja, det der med at pille op !! nogengange tænker jeg, t med alt det garn jeg har, så kunne jeg jo bare lade være - - men det gør jeg altså heller ikke ;-))

    SvarSlet
  8. Den er da bare super flot ! Rigtig fin. Den designer kender jeg ikke - men noget siger mig, at jeg må kigge nærmere på de modeller. Dejligt for dig, at der endelig var bid. Det er træls, når det ikke rigtig flasker sig.

    SvarSlet
  9. Hvor er det en smuk trøje - og så fin og let :-) Dejligt efter den ørkenvandring - jeg havde det jo sådan i februar og det er ikke spor sjovt! Havde lidt tilbagevendende problemer i går aftes, hvor det meste af aftenens arbejde måtte laves om, fnys! Men håber det er vendt igen for dig, nu hvor du har fundet sådanne modeller, der falder lige i din smag. Jeg kender heller ikke Hanne Larsen - men det er altid sjovt at blive gjort opmærksom på en ny designer, der er mange fine ting. Sikke en flot Carla-poncho hun har lavet. Rigtig god påske :-)

    SvarSlet
  10. En dejlig trøje, med et smukt mønster. Dejligt at den blev gennemført. Jeg har en kofte som jeg ikke har fået klippet op endnu, så måske?

    SvarSlet
  11. Sådan er der at være strikker en gang imellem. Har også lige haft en periode hvor optrævling er sket lidt for ofte...... Det er så træls med spildt arbejde!
    Kan godt forstå at du er tilfreds med blusen. Den er meget, meget flot. Og det er skønt at strikke efter en opskrift hvor alting går op i en højere enhed.

    SvarSlet
  12. Tjekkede lige søster Astrid. Den er godt nok også fin 😄

    SvarSlet
  13. Smuk er den din ny trøje. ;-) og har det nøjagtig som du. Helst ikke for tykt garn. Glæder m til at se din næste trøje fra hannelarsen

    SvarSlet
  14. Hej! Jeg ville gerne sende dig en mail med en invitation til en event på #Knitwork16. Har du lyst at høre fra mig, så send mig en mail på kristina@knitwork.dk

    SvarSlet