lørdag den 7. december 2013

Olivia og Lavender Honey

I du godeste hvor tiden flyver - det er efterhånden noget længe siden der har været et indlæg på denne blog. Det må jeg vist se at få rettet op på i en fart. Jeg er både på arbejde og under uddannelse, så det kniber noget med både strikketid og tid til at blogge, men lidt har jeg da fået fra hånden.



Olivia af Else Schjellerup, en gammel kending, som jeg dog ikke har strikket før. Det er en rigtig sød model og jeg er straks gået i gang med en mere i turkis.

Faktaboks:
Model:  Olivia af Else Schjellerup
Størrelse: Medium
Garn: Semilla fino 190 gram købt hos Garnlageret i Aarhus
Pinde: 2½ og 3




Lavender Honey har jeg fundet på Ravelry. Jeg synes det er en super sød bluse, men mine børn synes den er lidt gammeldags og oldemors agtig.

Faktaboks:
 Lavender honey af Agnes Kutas, her strikket i bomuldsgarn, da jeg egentlig startede på den i august.
Størrelse: Large
Garn: Safran fra Garnstudio, der er gået lige knap 6 ngl.
Pinde: 3 og 3½

Der er mere strik på vej, så der kommer lidt mere nyt her på kanalen i næste uge.
Nu vil jeg en tur rundt i blogland og se, hvad der sker rundt omgang.
Rigtig god weekend til alle strikkesøstre.

40 kommentarer:

  1. Uff.....hvor ser det godt ud , Olivia har jeg også liggende som et musthave strik, din farve er da helt vidunderlig.

    Lavender Honey kendte jeg ikke, rigtig sød også

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jane, jeg er også helt vild med den farve.

      Slet
  2. Sikke en smuk Olivia. Det er en rigtig flot model som jeg også har på min to-do liste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Tusind tak Kirsten, det er en fin lille top, som vil sidde rigtig godt på dig, så du kan roligt gå i gang.

      Slet
  3. De e superfine, jeg kan godt forstå du allerede er begyndt på nummer 2

    SvarSlet
  4. Wau for nogle smukke ting du har fået af pindene :)
    Din Olivia er starks kommet på min to do liste!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kirsten, glad for at kunne inspirere dig.

      Slet
  5. Hi- hi. Oldemorsagtig. Det synes jeg nu ikke den er - jeg er kun i bedstemor-alderen, og jeg synes, den er rigtig pæn. To fine modeller.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh det kan jeg nu heller ikke se Susan, men man skal høre meget fra sådan nogle unger. Tak for de pæne ord.

      Slet
  6. Flotte ting, du har fået lavet :o) Rigtig flotte endda.

    SvarSlet
  7. Smukt strik, jeg er da helt vild med Olivia, den må jeg vist se nærmere på

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Tusind tak Lone, jeg er vild med de enkle modeller.

      Slet
  8. Det er et par smukke trøjer, der også ser meget anvendelige ud. Rigtig lækkert med en ren bomuldstrøje også - det gav mig lyst til at få gang i lidt bomuldsstrik, for det er altså så lækkert at have på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene, du har ret bomuldsstrik er lækkert at gå med og jeg synes altså at Safran er et godt garn til prisen, fordi det bliver ikke stift i vask.

      Slet
  9. Ja tiden er ikke altid med os - men dejligt du er her igen :) .
    Smukt strik du har lavet, Olivia må jeg vist også have kigget på :) - ønsker dig en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marianne, det er også dejligt at være tilbage. Også en dejlig søndag til dig. Min er tilbragt i Bilka med køb af julegaver og juletræ.

      Slet
  10. sikke nogle søde trøjer du har fået lavet... skidt med hvad andre synes bare du selv synes du er lækker når du har den på, så er det jo det vigtigste.. :-)

    Ja tiden er ikke altid nem at følge med og nogle gange må nogle ting jo bare prioriteres fra... Har godt gået og tænkt på hvordan du mon havde det.. :-) det ikke andet et par dage siden jeg tænkte om jeg mon lige skulle prøve at finde din mail og skrive til dig og høre om alt er vel :-) God jul til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sødt af dig Marion, jeg har det fint, det har du forhåbentlig også. Jeg har også tænkt på dig og dine mange gøremål med mand, børn, syning, strik, arbejde m.v. Jeg ønsker også dig og dine en rigtig glædelig jul.

      Slet
  11. olivia er vildt skøn og må vist på to do listen ...
    honey .. er også rigtig fin ...
    jeg synes det er ret godt gået med både job og uddannelse ved siden a'
    go søndag og velkommen tilbage

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de pæne ord Marianne - der er tryk på lige nu. Det næste år skal jeg være på uddannelse en dag om ugen samtidig med at jeg passer mig arbejde og fritiden kommer til at gå med lektier, men strik og blogning, det skal der være tid til. Også god søndag til dig.

      Slet
  12. Dejligt du er tilbage :) Jeg synes nu din Lavender honey er rigtig fin og ikke spor oldemors-agtig :)

    SvarSlet
  13. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  14. Så fine ting! Else Schellerup laver vist kun klassikere, ihvertfald hvad jeg har set indtil videre!
    Bomuldsblusen ser dejlig ud til sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Else Schjellerup er vist en mester i klassikere, det har du helt ret i.

      Slet
  15. Hvor er den fin og meget feminin den dér Olivia, og sikken skøn farve, jeg glæder mig til at strikke den.

    SvarSlet
  16. Dejligt indlæg med to superflotte bluser i skønne farver. Fine og feminine er de begge!

    Håber du passer godt på dig selv - arbejde og uddannelse er en stor mundfuld, men forhåbentlig kan du slappe lidt af indimellem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lea - jeg arbejder på at geare lidt ned og må nok vælge nogle ting fra i de kommende år.

      Slet
  17. Meget fint strik men jeg må nok give dine børn ret i at du ikke har alderen til den lyserøde - men hvor du da strikker flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være den lyserøde ender som en hjemmehygge trøje, det passer den nok bedst til. Tak for de rosende ord, jeg strikker nu ikke specielt flot, døjer egentlig tit med ujævnheder, men garnet til Oliva lægger sig bare rigtig flot efter vask.

      Slet
  18. Din Olivia er rigtig fin. Må jeg spørge, hvilken pinde du har strikket den på og om der ingen ændringer er i forhold til opskriften? Hvor der jo strikkes med Dunlin garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette. Jeg har strikket den på p. 3 og kanterne er strikket på p. 2½. Den eneste ændring er, at jeg har tilføjet en mønsterbort i længden, da jeg synes den var lidt for kort.

      Slet
  19. Mer enn noe annet imponert over at du får tid til noe i det hele tatt ved siden av studier og full jobb. Forsøkte det noen år, - kan knapt huske å ha hatt så liten tid til kreative aktiviteter som de årene. Utrolig frustrerende syntes nå jeg, og faktisk en av grunnene til at jeg drøyer med å gjøre ferdig den siste delen av en mastergrad fordi jeg ikke orker tanken på å ikke ha tid eller overskudd tilmålte være kreativ. Altså, all honnør til deg som får det til. :)

    God jul. :)

    SvarSlet