søndag den 20. november 2011

Færdige UFO'er og ny gine.

 Så tog jeg mig lige sammen og fik gjort et par UFO'er færdige. Jeg fulgte jeres meget gode råd og smed Liselotte trøjen i vaskemaskinen. Det gjorde underværker, ulden rettede sig og den stærke lugt af får er næsten væk. Trøjen er meget tyk og varm. Jeg er helt vild med designet, Liselotte er genial. Den kommer til at hænge på mig hele vinteren.
 Her set bagfra. Det er et meget gennemtænkt design der gør, at den sidder perfekt. Det gør den ikke på ginen, men det er fordi ginen er størrelse 36-38 og trøjen er en stor XL.

Faktaboks:
Model: Liselotte trøjen, opskrift kan købes her
Str. En stor XL.
Garn: Noget kraftigt uldgarn købt for flere år siden hos garn.dk. Kan ikke fås mere. I stedet kan anvendes 2 tråde af Wellers Wonder Wolle, alias Blackhill Højlandsuld, kan fås hos Kenneth Weller lige her
Forbrug: Knap 500 gram, så strikket i højlandsuld vil hele trøjen komme til at stå i 150,- kr.
Hot or not: Jeg er vild med denne trøje og skal helt sikkert have lavet nogle flere i forskellige farver.
 Nille fra design club er også blevet færdig og jeg synes den er blevet helt god.

Faktaboks:
Model: Nille fra Else Schjellerup
Garn: Dunlin fv. 12 grå 250 gram og fv. 17 støvlavendel 100 gram.
Størrelse: L.
Hot or not: Den er fin. Jeg glæder mig til at bruge den til sommer.

Jeg har længe ønsket mig en gine, men da jeg ikke syr synes jeg at en rigtig indstillelig gine er for dyr.
Jeg har derfor købt en ikke indstillelig gine. Det er en meget fin gine. Den har et vaskbart overtræk og en fin drejet træfod, så den står solidt. Ginen er en str. 36-38 og jeg er rigtig glad for den og kommer til at bruge den i mange år. Imidlertid er jeg selv en stor str. XL, så det kommer til at vare et stykke tid, før jeg og ginen passer sammen, men jeg er i gang med en kostomlægning og satser på at nå ginens mål på et tidspunkt.

Nu vil jeg kaste mig over den næste UFO og så er der stadig min søns trøje, der skal strikkes færdig. En kæmpetrøje i sort glatstrik uden mønster på pinde 3, så det skrider langsomt fremad.
Hav en god søndag derude.

14 kommentarer:

  1. Jamen tillykke da, både med de færdige projekter og ginen. Begge strikprojekterne ser absolut dejlige ud, og de har sikkert også været skønne at lave.
    Værre bliver / er det nok med sønnens trøje! Jeg er i gang med en sort cardigan på p. 3 til mig selv, og den kræver absolut underholdning fra TV eller en lydbog for at være sjov at strikke.
    Men god arbejdslyst også med sønnens trøje.

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for den fine anmeldelse af trøjen, Susanne. Jeg har også været virkelig glad for mine to, som først for nylig blev sendt videre til søster og svigerinde, som nu på det nærmeste er flyttet ind i dem :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt med en ny gine til rimelig pris!

    Lækkert strik!!! Jeg er vild med rigtig mange af Else Schjellerups modeller og Nille er ingen undtagelse!

    God fornøjelse med sønnens trøje - og ufo´erne :-) Åh, det minder mig om egne ufo´er og min søns trøje......

    SvarSlet
  4. Det var ellers en flot Liselotte trøje ..
    og prisen absolut overkommelig.
    Tillykke med den.
    mvh Mona

    SvarSlet
  5. Hvor fedt at du fik trøjen færdig og at den så også er blevet et stort hit - dejlig ser den ud :-)Nille er også blevet flot - den står også på min uendelig liste over ønskeprojekter ;-)

    SvarSlet
  6. Tillykke med ginen - den er jo helt uundværlig til præsentationer af det ene og det andet :-)

    Dejligt med et par færdige ufo´er - det er så godt for samvittigheden ;-)Din Nille er blevet supersød i lilla :-)

    SvarSlet
  7. Meget lækre bluser.

    - Og du er også kommet på kjolevognen kan jeg se - tak for ros til min lille sorte ;-). Den grå - som du har købt shetlandsuld til - hvor er opskriften fra?

    God weekend.

    SvarSlet
  8. Glemte lige - en gine er helt uundværlig. Min er lidt afklædt lige nu. Det må jeg gøre noget ved....

    SvarSlet
  9. Tak alle sammen for de venlige kommentarer.
    Kirsten: Held og lykke med den sorte. Vi er i samme båd kan jeg høre.
    Strikkeheks: Tak og du har ret, en gine kan vi ikke undvære, selv om min er meget mindre end jeg selv er i øjeblikket.
    Monaelisabeth: Tak, ja prisen er bestemt rimelig.
    Lykke: Du må igang med en Nille. Den er hurtig og nem at lave.
    Lea: Med den fart du har på, kan et par ufoer ikke være noget problem.
    Gitte: Opskriften på kjolen er fra Strikkemagasinet nr. 8-2011.

    SvarSlet
  10. Lækker blog du har. Jeg har lige tilmeldt mig som fast læser. Har længe ønsket mig en gine, men har ikke kunnet finde en, jeg også synes var pæn. Nu har jeg set den. God søndag.

    SvarSlet
  11. fru Westerskov rigtig hjertelig velkommen som læser på min blog.
    Jeg synes også, at ginen er pæn og god til prisen og er meget glad for den. God søndag til dig.

    SvarSlet
  12. Dejligt at trøjen "rettede" sig. Den ser rigtig lækker ud. Den tager heller ikke skade af lige at hænge udenfor i et par timer.

    Vi havde på et tidspunkt en gårdbutik i nærheden. Ejeren havde heste og gik altid i en uldsweater. Hun vaskede den så godt som aldrig, men smed den bare udenfor og det tog lugten fra stalden! Påstod hun ;-)

    SvarSlet
  13. Hej Susanne.
    Vil du ikke være søde at slette det du har skrevet om at jeg sælger giner.
    Den pris jeg har solgt til dig og andre er nemlig en vennepris, og kun til dem der kan afhente.
    Nu får jeg mail fra andre der gerne vil købe, og det var ikke lige meningen :-)
    Knus fra Tine

    SvarSlet
  14. Hej Tine
    Jeg må have misforstået dig, for jeg troede netop at du gerne ville have reklame for ginen. Jeg har straks slettet det som du bad om.

    Kh
    Susanne

    SvarSlet