torsdag den 25. august 2011

Runa



Denne her smuttede lige af pindene. Runa er endnu et design af Else Schjellerup, hvis modeller jeg vist har forelsket mig i. Runa er oprindelig kort og meget kropsnær, men jeg har ønsket en videre model og har derfor øget længden med 10 cm og fortsat udtagningerne hele vejen ned. Den er strikket i Geilsk tynde uld, som har en lidt anden strikkefasthed, end opskriften foreskriver. Jeg har strikket str. L og er endt med XL, hvilket er tilsigtet. Farven er en dyb og intens midnatsblå, som mit kamera dårligt gengiver. Modellen er strikket oppefra og ned.
En detalje fra ærmet.

Faktaboks:
Garn: Geilsk tynde uld, der er anvendt 180 gram.
Pinde: 3 mm.
Størrelse: L.
Opskrift: Runa af Else Schjellerup, opskrift og garn kan købes her
Ændringer: Strikket 10 cm længere. Udtagningerne er fortsat hele vejen ned. Der er strikket retriller i den nederste kant  i stedet for glatstrik.
Hot or not: Helt sikkert hot, bliver et hit til vinter.



17 kommentarer:

  1. Skøn skøn model, jeg tilslutter mig fanskaren af Else Schjellerups design:-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet flot!
    Den er perfekt til det vejr vi har lige for tiden :-)

    SvarSlet
  3. Den er blevet rigtig, rigtig flot!

    SvarSlet
  4. Hovsa...skal love for du får noget færdigt.

    Runa er virkelig en lækker model og en god detalje ved ærmet.

    kh Jane

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet god med de ændringer du har lavet. Den ser dejligt anvendelig ud - god farve.
    Den kunne jeg godt sætte på listen til fremtidigt strik.

    SvarSlet
  6. Det er en rigig fin top - og sikke en skøn farve :0)

    SvarSlet
  7. Den er du da sluppet ualmindeligt heldigt fra :-)
    Dejlig farve du har valgt.

    SvarSlet
  8. Smuk top.
    Her er hyggeligt, har meldt mig til som fast læser.
    God weekend.

    SvarSlet
  9. Lækre ting du strikker! Jeg er også helt vild med Else Schjellerups modeller; har dog endnu tilgode at strikke dem.

    Skøn blog du har; glæder mig til at følge med her fremover.

    SvarSlet
  10. Du strikker vel nok flot.hilsen stella yvette

    SvarSlet
  11. Tusind tak for de mange søde kommentarer, dem er jeg glad for.
    Velkommen til de nye læsere og mange tak for de pæne ord. Jeg glæder mig også til at følge jer.
    Stella Yvette god fornøjelse med det hæklede gulvtæppe, som jeg glæder mig til at se, når det bliver færdigt.

    SvarSlet
  12. Tak for din søde kommentar og velkommen her i blogland. Kan se du har gang i mange smukke projekter, og Schjellerup er også en af mine yndlingsdesignere. Runa er en flot model, det er alle hendes modeller jo.

    SvarSlet
  13. Så lykkedes det endelig, at få dig frem på bloglisten, selvom det er 100 år siden, jeg meldte mig som læser her - blogspot er indimellem særdeles langsomt.

    Else Schjellerup har designet så mange fine modeller og din Runa er blevet flot - skøn farve ;-)

    SvarSlet
  14. Det er en rigtig fin bluse. Smuk i al sin enkelhed og en dejlig farve.

    SvarSlet
  15. Din Runa er blevet en rigtig fin bluse!

    SvarSlet
  16. Hej
    Tak for din hilsen på min blog. Meget flot din Runa,køn farve, der bliver god her til efteråret. Jeg har selv en Vibe liggende fra Else S. desværre syntes jeg den er meget kedelig at strikke, så jeg er på jagt efter en anden model til garnet :-)

    SvarSlet
  17. Tak for de rosende ord på min blog.
    Sød trøje du har lavet.
    Jeg ælsker bare at strikke de modeller, der stater oppefra og strikkes nedefter!

    SvarSlet